Viimeinkin pystyn lisäämään tänne kuvia ongelmitta. Pienet sille.

***

Tällä kertaa aiheena ovat ns. sarjisbloggaajakliseet. Ennen kuin joku tulee tänne vinkumaan niiden olemassaolemattomuudesta, totean vain, että ne ovat oman mielikuvitukseni tuotetta. Mitä siitä? Olen myös tietoinen siitä, mitä sana klisee tarkoittaa, joten otsikon epäsopivuudesta on turha valittaa.

Kuten voitte huomata, seuraan aktiivisesti muutamaa mielenkiintoista sarjisblogia. Niiden lisäksi olen toisinaan aikani kuluksi selaillut myös muiden sarjisbloggaajien blogeja. Jokainen sarjisbloggaaja on erilainen ja antaa itsestään jonkinlaisen kuvan blogissaan. Olin yllättynyt huomatessani joitakin yhtäläisyyksiä sarjisbloggaajien blogipersoonallisuuksissa (kyseinen sanahirviö sen vuoksi, että en usko kaikkien olevan aivan sellaisia kuin antavat ymmärtää, enhän itsekään ole?). Vastoin tapojani, en aio yleistää tällä kertaa ja sanonkin, että kirjoittamani kliseet eivät toteudu läheskään kaikkien kohdalla.

Nyt kuitenkin nämä kliseet:

 

1269616864_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tarkennuksia:

1. Kukapa ei olisi nähnyt piirroksia, joissa sarjisbloggaaja selittää innoissaan jostakin asiasta, joka kuuntelijan mielestä on täysin typerää ja hullua.

2. Harvemmin olen törmännyt sarjisbloggaajiin, jotka olisivat ns. tavallisia tallaajia kuten minä. Voi hitsi! Tässähän tuntee itsensä vallan TYLSÄKSI! :O

1269616791_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

3. Erikoisilla ihmisillä ei tietenkään(?) voi olla tavallisia ja tylsiä ihmisiä kavereina. Blogeissa kerrotaankin mitä mielikuvituksellisimmista harrastuksista, joissa kaverit ovat tietenkin mukana. Heille tapahtuu kaikkea mahdollista ja mahdotonta ja huumoriarvo on taattu.

4. Monet hyvät piirtäjät pitäävät itseään ihan taiteilijoina. Ei siinä muuten mitään, hyvä jos itsevarmuutta löytyy, ja nämä itseään taiteilijoina pitävät ovat yleensä tosi hyviä piirtäjiä. Kun korostaa elävänsä taiteilijaelämää, voisi varmaankin myös selittää, kuinka itse sen kuuluisan taiteilijaelämän määrittelee?

1269616722_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

5. Lukiessani muiden blogeja tunnen itseni suorastaan nynnyksi laimean persoonani takia. Kuten jo sanoin, jokainen sarjisbloggaaja on erilainen, mutta jos heitä alkaisi luokitella (rakastan luokittelemista enkä ala pyydellä sitä anteeksi ;> ), kahteen ryhmään tulisi aika paljon bloggaajia. Monet kun antavat ymmärtää olevansa häijyjä ja ylimielisiä tai väärinymmärrettyjä ja surumielisiä. En väitä, että he olisivat sellaisia, mutta itse olen sellaisen kuvan saanut. Jännä juttu, eikö vain?

***

Ei kritiikkiä tällä kertaa, valitan.

Lopuksi katsotaan, kuinka moneen kohtaan itse sovin:

1. Kuva puhukoon puolestaan.

1269619470_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Norsuhan siis kuvaa minua tanssiharjoituksissa ja hiiri kuvaa tanssipariani joka joutui kuuntelemaan typeriä juttujani. Kohta 1. siis pätee minuun. Voihan ötsi.

 

2. Ei pidä paikkaansa minun kohdallani.

1269620529_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Olen tavallinen, tylsäksikin kutsuttu, ihminen ja kuulemma hyvin harmaa.

 

3. Minulla ei ole juurikaan kavereita, joten..

4. En ole koskaan kutsunut itseäni taiteilijaksi siitä yksinkertaisesta syystä, että en sellainen ole. On paljon minua parempia piirtäjiä, joten en viitsi kuvitella olevani jotain mitä en ole. Huvikseni minä piirrän, en siksi, että olisin erityisen hyvä siinä.

     1265142282_img-d41d8cd98f00b204e9800998e                                                    

 

 

5. Itsehän en koe olevani ylimielinen, mutta jotkut ovat toista mieltä. Moni vinkui tänne että olen ylimielinen (ainakin blogini perusteella).

1269621090_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Joskus taidan kyllä antaa itsestäni aika kusipäisen kuvan, sen myönnän. Sanotaan vaikka niin, että se on piilossa oleva puoleni.

Lisäksi OMASSA blogissani olen kiistaton kuningas, kaikkivaltias sekä suurin filosofi ja AINA OIKEASSA! :O

 

Vain kaksi viidestä kliseestä toteutui kohdallani. Iiks! Nyt en voi kutsua itseäni OIKEAKSI SARJISBLOGGAAJAKSI! Taidan olla FEIKKI! :OOOOO

 

***

 

Siinä olivat sarjisbloggaajakliseet.

Esimerkkibloggaajat eli Kiia Kasvissyöjä, Verna Vampyyrigootti ja Aino Anarkistikannibaalipsykopaatti ovat kuvitteellisia henkilöitä, enkä ole ottanut heihin vaikutteita ainoastakaan tosielämän sarjisbloggaajasta. Mikäli kuitenkin tunnet olevasi Aino Anarkistikannibaalipsykopaatin sielunsisko, niin se on sitten voi voi, muttei minulle.

Ps. Älkää ottako liian tosissanne! : )